Vi söker en kundkoordinator med teknisk inriktning
Trivs du med att kombinera kundkontakt, teknisk förståelse och projektledning? Gillar du smarta, säkra och effektiva lösningar? Kanske du är vår nya medarbetare.
Vi har idag cirka 50 kunder som använder vårt ansökningssystem på olika håll i Norden, och skaran av kunder växer stadigt.
Om rollen
Vill du vara den första kontakten för våra kunder och hjälpa dem att få ut det mesta av systemet – genom teknisk support och genom att driva mindre kundprojekt?
Vi söker nu en kundkoordinator som ska stötta våra kunder i användningen av vårt ansökningssystem.
Våra kunders verksamhet är varierande – vetenskaplig forskning, konst och kultur, sociala insatser och allmännyttig verksamhet. Du får arbeta med olika behov, lösningar och människor i en dynamisk och stimulerande vardag.
Systemet du arbetar med är under ständig utveckling och du får möjlighet att vara med och påverka det. Du arbetar nära våra kunder och är med och skapar effektiva och innovativa lösningar som gör verklig skillnad för organisationer runtom i Norden.
Arbetsuppgifter
- Ge support till kunder.
- Hjälpa kunder att använda systemet effektivt och lösa tekniska och användarrelaterade frågor.
- Ansvara för egna kundprojekt.
- Samla in och vidareförmedla kundrespons till vårt team.
- Dokumentera och också skapa och uppdatera användarguider.
- Delta i interna samarbeten.
- Vara med och skapa innovativa lösningar tillsammans med kunderna.
Vad förväntar vi oss av dig?
- Erfarenhet av kundsupport, teknisk support eller koordinering i IT-relaterade sammanhang
- God förståelse för digitala system och användargränssnitt
- Förmåga att kommunicera tydligt och pedagogiskt med olika typer av användare/kunder
- Ett självständigt, lösningsorienterat och strukturerat grepp
- Erfarenhet av projektledning är en fördel
- Erfarenhet av ansökningssystem, CRM eller liknande plattformar är också en merit
Språkkrav
Svenska är vårt primära arbetsspråk, men du behöver också goda kunskaper i finska och engelska. Övriga skandinaviska språk (danska, norska) kan vara en fördel.
Vi erbjuder
- Ett omväxlande arbete med stort kundfokus
- Möjlighet att driva egna kundprojekt och påverka utvecklingen
- Ett engagerat team och en inkluderande och flexibel arbetsmiljö
- Kompetensutveckling och möjlighet att växa i rollen
- Goda anställningsvillkor
Placering
Helsingfors med möjlighet till distansarbete.
Ansökan
Mejla ett motivationsbrev (max en sida) med löneönskemål och ditt cv till peter.hallstrom(at)kulturfonden.fi senast den 21 december kl. 16.
Mer information
Thomas Heikkilä
tfn 040 704 9345
fredag 12.12 kl. 10-12 och onsdag 17.12 kl. 10-12
Om Svenska kulturfonden
Svenska kulturfondens ändamål är att främja och stödja utbildning, kultur, konst, vetenskap och forskning samt samhällsservice som gynnar det svenska i Finland. Vi behandlar varje år cirka 8 000 ansökningar av privatpersoner och organisationer och delar ut drygt 50 miljoner euro i bidrag och stipendier.


